Wij moeders willen een platte buik!

buikvetAls je een beetje aan het sporten bent, dan kan het zijn dat je graag een platte buik wilt hebben. Een mooie strakke buik met eventueel een wasbordje. Natuurlijk is een wasbordje optioneel. Veel mensen in Nederland hebben teveel buikvet. Niet mooi en daarnaast ook niet echt gezond. Want met buikvet loop je namelijk een veel grotere kans op diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. Niet zo prettig dus.

Kom van je buikvet af!

Daarom is het een goed idee om iets aan je buikvet te gaan doen. Maar dan is makkelijker gezegd dan gedaan. Je bent misschien al veel bezig met buikvet wegtrainen oefeningen, en hebt al diverse pogingen voor een platte buik gedaan maat het wil maar niet lukken. Je hebt wel spieren getraind, maar er blijft een laagje vet over jet buik heen zitten. Dit is iets waar veel mensen last van hebben, en je bent dus zeker niet alleen!

Voeding belangrijke rol

groente etenWat veel mensen niet weten is dat vet verbranden rond je buik vooral te maken heeft met je voeding. Natuurlijk is het van groot belang om ook te blijven trainen, laat dat duidelijk zijn. Maar je voeding speelt een belangrijke rol. Zo wordt buikvet voornamelijk door suiker en koolhydraten aangemaakt. Belangrijk is dus om hier minder van in te gaan nemen. En bij suiker hoef je niet alleen te denken aan cola en snoep. In veel natuurproducten zit namelijk ook suiker. Vruchtensuiker weliswaar, maar dat is voor je lichaam vergelijkbaar als normale suiker.

Meer eiwit en vet

Eet in plaats daarvan meer eiwitten, en meer vet. En met vet bedoelen we natuurlijk niet hamburgers en patat. We doelen op het goede vet wat bijvoorbeeld te vinden is in vette vis zoals haring en sardientjes. Ook meer eiwitten eten is een goed idee. Meer (mager) vlees eten is een goed idee en minder koolhydraten. Wist je trouwens dat brood 1 van de grootste koolhydraat bommen is in onze huidige voeding?!